Od czego zależy zasięg samochodów elektrycznych?

Czy samochody elektryczne mają mały zasięg? Nie! Twierdzenie to należy już obecnie do mitów. Zasięgi, które posiadają nowo produkowane elektryki mogą pozwolić Wam na pokonanie nawet kilkuset kilometrów. Prowadząc samochód elektryczny w miejskim korku nie zużywacie energii w ogóle. A hamując Volkswagenem ID nawet zyskujecie, ponieważ układ hamulcowy wykorzystując energię hamowania zwiększa zasięg.

Od czego zależy zasięg samochodu elektrycznego?

  • od pojemności akumulatorów – im większy akumulator tym oczywiście większy zasięg,
  • od stylu jazdy kierowcy – z jaką prędkością jedzie, jak ostro przyspiesza, ale również jak korzysta z klimatyzacji i ogrzewania,
  • od ilości energii odzyskiwanej np. podczas hamowania,
  • od ilości ciśnienia w oponach – zbyt niskie zwiększa zużycie energii, a to przekłada się oczywiście na zmniejszenie zasięgu,
  • od panujących warunków atmosferycznych.

 

Jak wygląda jazda elektrykiem zimą?

Nawet najmniejszy mróz przekłada się na zasięg samochodu elektrycznego. Dlaczego tak się dzieje? Spadek temperatury powoduje, że energia z elektryka wykorzystywana jest nie tylko na jazdę, ale również na zaspokojenie innych potrzeb. Mamy tu na myśli zarówno utrzymywanie komfortowej temperatury do jazdy we wnętrzu pojazdu, jak i podgrzewanie wymrożonych ogniw elektrycznych. Jak się przed tym zabezpieczyć? Utrzymujcie wysoki poziom naładowania akumulatorów, aby nie jeździć na rezerwie i ładujcie swój samochód w nocy, aby rano korzystać z niego niezależnie od panujących warunków. Dobrym rozwiązaniem jest też trzymanie samochodu w garażu. Niestraszne będzie wtedy dla Was poważne załamanie pogody czy nagły spadek temperatury poniżej 0°C.

A jak to wygląda latem?

Wysoka temperatura też ma wpływ na zasięg samochodów elektrycznych, jednak zdecydowanie mniejszy niż zimą. Jak się zapewne domyślacie latem, aby poprawić komfort podróżowania energia z elektryka wykorzystywana jest do schłodzenia kabiny. Jeśli jednak jesteście w stanie poradzić sobie z panującym wewnątrz upałem bez włączania klimatyzacji zasięg w elektryku zmieni się tylko nieznacznie. Latem warto przede wszystkim zadbać o wychłodzenie kabiny przed wyruszeniem w podróż, trzymając auto w zacienionym miejscu.

Podsumowując: Jeżeli nie mieszkacie w miejscu, gdzie występują ekstremalne temperatury, zarówno niskie jak i wysokie, dbajcie o wysoki poziom naładowania akumulatorów, unikajcie podróży na tzw. rezerwie i planujcie dłuższe wyjazdy tak, aby mieć możliwość podładowania Waszego elektryka w trasie.

Jeśli planujecie zakup samochodu elektrycznego, zapraszamy do salonu Grupa Cichy-Zasada Oddział Centrum Poznań. Oferowany przez nas Volkswagen ID.3 oraz ID.4 wyposażone zostały w nowoczesny zestaw akumulatorów wysokonapięciowych produkowanych przez Volkswagen Group Components, zapewniający im znakomite osiągi, duży zasięg, bezpieczeństwo i możliwość szybkiego ładowania.

Volkswagen gwarantuje, że po ośmiu latach lub 160.000 km akumulator zachowa co najmniej 70% swojej pierwotnej pojemności. Pod koniec okresu życia „baterii” lub pod koniec życia samochodu, akumulator może zyskać natomiast nowe zastosowanie, np. w przenośnych szybkich ładowarkach lub zostać poddany recyklingowi w celu odzyskania zawartych w nim surowców.