Amarok – idealny na trudne warunki

Potrafi wjechać tam, gdzie wjechać się nie da, a przeszkody sprawiają wrażenie niezauważalnych. Ten model potrafi naprawdę wiele. Volkswagen Amarok, bo o nim mowa, sprawdzi się w trudnych warunkach i zagwarantuje pasażerom komfort na najwyższym poziomie, praktycznie w każdym terenie!

Krótka historia Amaroka

W języku eskimosów Amarok to „wilk arktyczny”, natomiast w językach romańskich oznacza „kochającego kamienie”. Amarok zastąpił Volkswagena Taro, wytwarzanego od 1989 do 1997 roku. Pierwsze zdjęcie modelu Volkswagen Pickup Concept koncern opublikował w 2007 roku. Dwa lata później rozpoczęła się jego produkcja. Początkowo produkowano go tylko w argentyńskiej filii Volkswagena niedaleko Buenos Aires, a trzy lata później również w zakładzie w Hanowerze.

Amarok oferowany jest wyłącznie jako 4-drzwiowy pick-up. Jego nadwozie zaprojektował znany włoski projektant Walter de’Silva.

Pierwsze wrażenie

Pod względem stylistyki Volkswagen Amarok to typowy, mierzący ponad 5 metrów długości pick-up. Charakterystyczne detale i wyrazisty, masywny design spodoba się głównie mężczyznom. Zwracają uwagę dynamiczne linie nadwozia i solidna konstrukcja. Podwójne chromowane listwy oraz biksenonowe reflektory przednie nadają mu sportowego charakteru. Wewnątrz zaskoczy nas nowoczesne industrialne wzornictwo. Przestronna kabina, liczne przemyślane schowki, przejrzyście zaprojektowana deska rozdzielcza czy też eletrycznie regulowane, skórzane fotele zapewnią wygodną i przyjemną jazdę.

Amarok oferuje także przestronną skrzynię ładunkową, co znacząco polepsza możliwości transportowe auta. Pomiędzy nadkolami zmieści się nawet europaleta, czym zdecydowanie wyróżnia się wśród innych pick-up’ów.

Amarok na drodze

Podczas jazdy po szosie, bez obciążenia prowadzi się go pewnie i przyjemnie. W porównaniu z pick-up’ami konkurencyjnych marek, model Volkswagena rewelacyjnie nadaje się również do jazdy po asfalcie. Mimo sporej masy, dużo powyżej 2 ton, mile zaskoczy Was jego niebywałe przyspieszenie, zaskakuje również umiarkowane zużycie paliwa.

Amaroka można określić jako auto terenowe. Dzięki 25-centymetrowemu prześwitowi i dość sporej głębokości brodzenia do 500 mm, jest w stanie poradzić sobie z trudnym terenem, nawet jazdą po wodzie. Maksymalne kąty nachylenia Amaroka wynoszą 29,5° z przodu oraz 18,0° z tyłu. Dzięki zwiększonemu prześwitowi, porusza się po rampach pod kątem od 15,6° do 20,1°, w zależności od obciążenia. Szeroki rozstaw osi zapewnia bardzo dużą stabilność nawet przy nachyleniu 50°. W przypadku stromych piaszczystych zjazdów przyda się system, który wykorzystując ABS i ESP ustawia samochód przodem do kierunku jazdy. Dzięki temu, zjeżdżając ze stromego wzgórza, nie musicie obawiać się, że Wasze auto wywróci się na bok.

Plusem Amaroka jest niewątpliwie wydajny napęd. To jedyny pick-up w swojej klasie wyposażony w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Systemy wspomagające

Volkswagen Amarok wyposażony jest w liczne nowoczesne systemy wspomagania umożliwiąjące w pełni bezpieczną jazdę:

  • ABS z funkcją off-road, czyli krótką drogą hamowania. Pomaga między innymi w ruszaniu, hamowaniu, a także w zjeżdżaniu ze wzniesienia,
  • asystent zjazdu – zapewni kontrolowany i bezpieczny zjazd w terenie, w razie potrzeby zmniejszając prędkość obrotową silnika. Następnie prędkość będzie utrzymywana na stałym poziomie, bez konieczności udziału kierowcy,
  • Desert – specjalna zamknięta osłona podwozia wykonana jest z aluminium o grubości 5 mm. Zapewnia skuteczną ochronę zbiornika przed małymi i nieco większymi przeszkodami leżącymi na ziemi. Jej unikatowa konstrukcja jest specjalnie dostosowana do wymagań w gospodarce rolnej i leśnej,
  • napęd na cztery koła 4MOTION – z nim każda podróż stanie się wyjątkowym przeżyciem. Napęd 4×4 z mechanizmem różnicowym Torsen jest szczególny w przypadku pickupów. Oferuje rozdział mocy 40:60 dla wszystkich zastosowań na drodze i w terenie. Dobrze radzi sobie na zakrętach oraz ze sporymi nachyleniami terenu lub długimi żwirowymi odcinkami drogi. Przełączany napęd na cztery koła 4MOTION połączony jest z 6-biegową skrzynią biegów, dostępny dla silnika o mocy 150 kW, 204 KM,
  • hamulec wielokolizyjny – rozpoczyna proces hamowania od razu po zderzeniu, dzięki czemu unikamy następnych kolizji na drodze. Po krótkim opóźnieniu auto stopniowo hamuje do 10 km/h, jednak w każdej chwili możemy ponownie przejąć kontrolę nad naszym samochodem.

Ze świecą szukać takich aut jak Amarok we współczesnej motoryzacji. Niezwykła wytrzymałość i wysoka wydajność, a przy tym bardzo „osobowy” charakter to jego główne zalety. Jazda nim to czysta przyjemność. Twierdzą tak nawet najbardziej wymagający klienci, których ciężko zadowolić byle czym. W 2018 roku Amarok został po raz szósty wybrany najlepszym pick-up’em roku wśród pojazdów terenowych, a niesłabnąca popularność tego modelu tylko potwierdza ten tytuł.