Demon szybkości czyli nowy Golf R

Wyposażony w silnik o mocy 320 KM, przyspiesza do setki zaledwie w 4,7 sekundy! Mowa o najmocniejszym, najzwinniejszym i najlepiej prowadzącym się produkcyjnym Golfem w historii – Golfie R. Czym jeszcze charakteryzuje się ten model? Sami przeczytajcie.

Duuuża moc

Niesamowity 2-litrowy turbodoładowany silnik TSI daje Wam do dyspozycji aż 320 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Do przekazania momentu wykorzystywana jest 6-biegowa skrzynia manualna lub opcjonalna 7-stopniowa automatyczna skrzynia DSG. Dzięki temu Golf R rozpędza się do setki w czasie 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Te niebywałe osiągi możecie jeszcze poprawić decydując się na zakup pakietu R-Performance.

Do wyboru mamy aż 6 trybów jazdy:

  • Comfort,
  • Sport,
  • Race,
  • Indyvidual,
  • Special,
  • Drift.

 

Ostatni, najostrzejszy z nich, zmienia ustawienia systemu kontroli trakcji, kierując większość momentu na tylne koła. Umożliwia to prowadzącemu widowiskową jazdę bokiem przy dużej prędkości i pokonanie zakrętu pełnym slajdem. Tryby możecie wybierać za pomocą specjalnego przycisku na kierownicy. Aby uruchomić tryb Drift wystarczy dłużej przytrzymać przycisk.

Nadwozie

Każdego Golfa wyróżnia funkcjonalność, stylistyczna prostota i precyzja wykonania. Nową wersję rozpoznacie przede wszystkim po oznaczeniach „R” znajdujących się na grillu, błotnikach i tylnej klapie. Waszą uwagę przyciągnie zapewne dachowy spojler oraz cztery okrągłe końcówki wydechu. Seryjnie produkowany Golf wyposażony został w 18-calowe alufelgi, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby za dopłatą doposażyć go w felgi 19-calowe.
Nadwozie oferowane jest w trzech wariantach kolorystycznych:

  • biały Pure,
  • metalizowany niebieski Lapiz,
  • perłowy czarny Deep.

 

Dla nas we wszystkich kolorach prezentuje się zniewalająco.

Wnętrze

Sportowy charakter wnętrza podkreślają profilowane przednie fotele w kolorze tytanowo-czarnym, z charakterystycznymi popielatymi szwami i wytłoczonym logo „R” na oparciach, nakładki na pedały ze szczotkowanej stali oraz karbonowe wstawki w desce rozdzielczej i drzwiach. Atrakcyjność wnętrza podkreśla dodatkowo oświetlenie drzwi i listew progowych oraz obszycie dywaników w kontrastowym kolorze.

Bezpieczeństwo

Golf R wyposażony został w wiele najnowocześniejszych systemów zwiększających bezpieczeństwo kierowcy oraz wszystkich podróżujących pasażerów. Należą do nich m.in: seryjne systemy ESP, ABS, ASR i MSR z asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy oraz Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów. W Golfie R znajdziecie również Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz Emergency Call, czyli system automatycznego wzywania pomocy, system komunikacji między pojazdami i infrastrukturą drogową, a także 6 poduszek powietrznych.

Koncern Volkswagen wiąże z nowym Golfem R bardzo duże nadzieje, dlatego na finałowy etap testów wybrał legendarną Północną Pętlę Nürburgring. Na 21-kilometrowym torze model ten okazał się o 17 sekund szybszy niż jego poprzednik! Bez wątpienia nowy Golf R nie ma sobie równych na drodze.